Lördagskväll.


17° i lägenheten.
Jag är helt genomfrusen. En isbit.
Högst upp på önskelistan just nu står ett badkar.
Eller en varm famn.
Eller varför inte både och!

Tentahelg nu. Min sista någonsin.
En tenta kvar. EN. (ja, eller en halv, jag har ju skrivit hälften redan).
Undrar hur många jag har skrivit nu efter 6 års plugg.
Vill nog inte veta. Det är alldeles för många.

Jag vet inte varför, men det här sista tentan tar så otroligt lång tid att skriva.
Den jävlas med mej. Och jag vill inte jävlas tillbaka.
Igår satte jag igång så smått (med betoning på smått).
Sen blev det matlagning och Bond på TV.
Quantum of Solace. Riktigt bra film. Var tvungen att se klart!
Direkt efter började... Terminator 3: Rise of the Machines.
Den måste jag ju bara se, tänkte jag. Plugget får vänta!
Jaha. Och där rök två timmar av mitt liv som jag aldrig får tillbaka.
Så jäkla B.
Det enda som fascinerade mej var att Arnold Schwarzenegger känns mer äkta som robot än som människa. Hjälp. Obehagligt.

Nu är det lördag men det känns som söndag.
Fryser och är helt slut.
Drömde en helt underbar dröm inatt som jag inte riktigt kan släppa.
Kan känna känslan fortfarande. Samma intensiva känsla som i drömmen.
Hoppas på att det var en sanndröm. På nåt sätt.
Åhh!
Jag skulle behöva den värmen...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0