Det nya året.


Nytt år igen.
Ett nytt årtal att skapa förväntningar och förhoppningar kring.
2012.
Jag hoppas på fred på jorden. Love, Peace and Understanding.
Det är väl inte för orealistiskt?! Inte för mycket begärt?
Hoppet sägs dessutom vara det sista som lämnar människan.
Så att sluta hoppas tänker jag minsann inte göra. Punkt.

Hur som helst så tror jag att det kommer bli ett bra år. Känner det på mej.
Förra året var väldigt intensivt och händelserikt. Och jag tror det kommer fortsätta så.
Hoppas det!

Det är inte klokt egentligen.
Januari är redan här.
Julen är över och förbi.
Det var ett mysigt och välbehövligt jullov.
Hemma i Kalmar var det vår i luften. Men julstämningen infann sej ändå.
Så skönt att vara hemma med fina familjen och alla vännerna.

Uppsatsen kunde jag glömma i några veckor.
Tills igår. När jag till min fasa insåg att jag skulle opponera idag.
Jäklar vad stressigt det blev.
Hela kvällen och halva natten gick åt till att sammanställa allt.
Typiskt mej.
Varför skjuter jag upp viktiga saker hela tiden?!
Det får bli en utmaning detta nya år. Att ta tag i saker direkt. Eller iallafall i god tid.

Opponeringen gick väldigt bra iallafall.
Jag känner en enorm lättnad.
Nu är det bara pyttepyttelite kvar. Sen skickar jag in den slutgiltiga uppsatsen.
Och efter det börjar min sista termin på Kulturvetarlinjen.
...

Natt igen.
Jag har vänt på dygnet.
Lägenheten är iskall. Mina tår har förvandlats till isbitar.
Kanske dags att lägga sej under det varma täcket och försöka sova.
Imorgon är det sovmorgon som gäller.

Godnatt.
Och Gott Nytt År såhär i efterskott! :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0