Prioritering


Det sägs att:
Life is what happens while you're busy making other plans.
I mitt fall är det snarare:
Life is what happens while you're busy writing an essay.

Tentavecka nu igen.
Eller vecka och vecka. Veckan har redan gått.
Det som återstår nu är två ynkliga dagar.
Tiden gick för fort och jag har varit upptagen med att leva livet. ;)
Ehrm.
Problemet är också att jag inte har den blekaste aning vad jag ska skriva om.
Vi har fått totalt fria tyglar så länge vi kan hänvisa till litteraturen.
Fria tyglar. Dröm eller mardröm?
Mardröm just nu. Jag kan inte tänka. Det står bara helt still.

Så.
Istället för att missa livet medan jag är upptagen med att skriva uppsats,
väljer jag att vara så upptagen med livet att jag missar uppsatsen.

Suck.
Kanske är dags att göra tvärtom nu ändå.
Väcka hjärnan och sätta igång.
Känner att det kommer bli en lång, lång natt.
Tur att jag har hela kylskåpet fullt med kakor...

Nu ska jag utnyttja dom där fria tyglarna till max
och skriva om något jag verkligen brinner för.
Musik. Socker. Kärlek. Kultur. Skratt. Miljö.
Eller varför inte en liten essä om att livet är det som pågår medan vi är upptagna med annat.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0