Mellan hägg och syren...


Åhh det doftar skolavslutning utomhus.
Den blomstertid nu kommer och En vänlig grönskas rika dräkt.
Tiden mellan hägg och syren.
Det doftar så ljuvligt. Minnen.

Kvällens joggingrunda längs Årstaviken var så härlig.
Gröna träd. Varm sol. Folk överallt. Och fågelkvitter.
Konditionen är fortfarande inte på topp. Men jag jobbar på den.
Och jag får mycket mer motivation nu när våren har slagit ut.
Då ligger fokus på alla vackra vyer istället för på flåset.

Skönt att ha kommit igång med träningen nu äntligen.
Jag har massa spring i benen!
Dessutom blir jag pigg piggelin när jag rör på mej. Och glad!
Det är ju så. Träning är viktigt även för själen.


Åhh detta är en underbar kväll.
Har fönstret lite på glänt. Vinden är ljummen.
Och fortfarande känns doften av skolavslutning.
Det sägs att tiden mellan hägg och syren är den vackraste.
Jag är beredd att hålla med.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0