Jordgubbar & Bröllop


Veronica Maggio igen.
Mitt Hjärta Blöder & Inga Kläder & Välkommen In.
Det är inte ens mörkt ute. Sommarnätter är så underbara.
Jag vill helst bara gå en lång och härlig promenad.
Men ögonlocken är alldeles för tunga.
Ikväll måste jag gå och lägga mej i tid.

Jag jobbar mycket. Men det är kul.
Potatisboden ligger på topp-tre-listan över saker jag gillar mest just nu.
Mina dagar är fulla av jordgubbar och färskpotatis.
På gården har jag hittat en ny vän.
Lilla vackra pratsamma katten Smilla.
Hon höll mej troget sällskap kvällen jag låst mej ute och fick vänta flera timmar på räddning.
Vi åt korv och potatismos och lapade kvällssol på bakgården.
Nu är vi vänner för evigt.

Och på tal om för evigt.
Nu på lördag blir det äntligen bröllop.
Sara och hennes Josef ska gifta sej och jag bara vet att det kommer bli helt magiskt.
Karin och jag ska sjunga. Jag övar hela tiden tycker jag, överallt.
På promenaderna. I duschen. På jobbet.
Det ska bli så himla roligt.
Min bästa väns bröllop. På riktigt!
Kan inte riktigt förstå att tiden gick så fort.
Känns som det var igår vi låg i Kalmarsundsparken den där jättevarma dagen förra året.
Med vattenmelon och nektariner.
Och Sara frågade om vi ville vara hennes tärnor. Och om vi ville sjunga.
Såklart vi ville!
Och nu är det snart dags.
Underbart!

Nu ska jag krypa ner under täcket.
Sov gott alla!
Och massa kärlek.



Bästa tjejerna!



Kommentarer
Postat av: Sara

Tack fina söta underbara!

2011-06-16 @ 08:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0