Julen kom. Och gick.


Jag har haft jullov. Bloggen likaså.
Men nu är det över och en ny termin har börjat.
Tillbaka i stressade storstan.
Det tar ett tag innan man anpassar sej till tempot igen.
Jag sover som en klubbad säl på nätterna. ;)

Julen är en underbar uppfinning!
Hela lovet har varit så härligt.
Fyra veckor kan tyckas som en evighet. Men försvann på en sekund.

Julgodis har bakats. Pepparkakshus. Marsipanfigurer.
Jag har umgåtts med mina bästa, bästa vänner och min kära familj.
Filmkvällar. Utflykter. Middagar. Te-mys. Promenader.
Och fest. Massa fest!

Julafton i nya lägenheten med familjen.
Fina klappar och omtanke och kärlek. Mat och godis och massa skratt.
Avslutades med en sväng till Mollys och vännerna.

Nyårsafton hos Karin och Martin.
Samma gamla goa gäng som alltid, det är härligt med traditioner.
Middag. Fyrverkerier. Skumpa. Kramar.
Och pang! Så blev det 2011.

Och mitt i alltihop har jag hunnit med att skriva en tenta.
Hur nu det gick till?!

Kalmar visade upp sin bästa och sämsta sida.
Vädret har varit stundvis underbart, stundvis fruktansvärt.
Den ena snöstormen avlöste den andra.
Till Öland kunde man inte ens åka. Vägarna var täckta av snö.
Men sen när det lagt sej. Så vackert!
Vitt, vitt, vitt överallt.

Det är så vintern ska vara.
Vit och vacker.
Och alldeles underbar.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0