Dikt


Jag har skrivit säkert en miljon dikter genom åren.
Hittade en som jag skrev i november 2003.
Kan fortfarande känna hur jag kände då när jag skrev den.

...

Rysningar som väcker fjärilar i magen
Dimmiga andetag och lekande fingrar
Du kan få världen att vibrera
nerverna att explodera
himlakroppar att kollidera
Bara du rör vid mej
Aldrig får jag nog
när vi är så nära som vi bara kan
nyfikna kroppar omsluter varann
Känslor brinnande och heta
hemligheter ingen annan får veta
Bara natten ser på
när vi som förut varit två
smälter samman i varann
Det är nu dimmorna lättar
Nu andas vi i samma takt
Fjärilsvingar fladdrar i magen
Nu ser jag kärleken i all sin prakt


...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0