#1. Min favoritlåt


En favoritlåt. Det är så svårt. Jag har så många.
Ibland hittar jag nya.
Och så finns det dom som jag återkommer till.
Om och om igen. Alltid.
Det är som kärlekshistorier. Alla favoritlåtar har en egen plats i mitt hjärta.

En av dom är Fix You med Coldplay.




Underbar live-version!


Fix You.

Kommer fortfarande ihåg känslan när jag hörde den första gången.
Det var kärlek direkt.
Till den här låten har jag gråtit. Och skrattat. Och fått gåshud.
Jag har sjungit den en miljon gånger. Uppträtt med den.
Två gånger har jag fått höra den live. Sjungit den tillsammans med tusentals andra.
Texten berör mej varje gång.
Och jag kan inte bli trött på den. Det är omöjligt.

Har så många minnen och drömmar som har ackompanjerats av Fix You.
Därför är den en av mina favoritlåtar.
För evigt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0