Gitarr vs. Piano


John Mayer. Bästa musiken kvällar som denna. När man bara vill mysa och softa.
Jag får alltid sångabstinens när jag lyssnar på den här skivan.
Den känns så härligt enkel på nåt magiskt sätt.
Önskar varje gång att jag kunde spela gitarr.
Så jag kunde spela och sjunga låtarna om och om igen.
(Tills grannarna blir tokiga!)

Vet inte hur många gånger jag har försökt lära mej spela gitarr.
Och varje gång har jag gett upp lika fort som jag har börjat.
Jag tänker mej liksom att det ska vara så lätt.
Att det bara ska finnas där. Utan att ens behöva öva.
Haha!
Men så enkelt är det såklart inte.
Och när jag inser det så har jag inte tålamod att traggla ackorden om och om igen.
Så dumt. Det är ju verkligen inte omöjligt.
Borde kanske vara mer envis..

Men. Jag får fortsätta spela piano istället.
Det känns mer som ett Annie-instrument.
Funderar på att köpa ett som jag kan sitta och sjunga tillsammans med.
Det skulle vara så härligt! Om det får plats här i min lilla lägenhet vill säga..
Men det behöver inte vara ett stort piano. Bara ett litet.
Huvudsaken är att jag kan sjunga till.

Nu blir det liveversion av Free Falling innan sängdags.
En av dom bästa låtarna. Älskar!

Skrattanfall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0