Beck.


Beck-filmerna visas om och om igen på TV4.
Och jag fattar verkligen inte varför.
Har dom inte redan visat dom femhundrafemtioelva gånger?!
Och vem vill se dom så många gånger?
Vem?

Beror det på dålig fantasi. Eller bekvämlighet.
Det finns ju massor med bra filmer där ute.
Ändå väljer dom att än en gång visa Beck varje söndag.
På bästa sändningstid dessutom.
Och så lär det väl vara femhundrafemtioelva söndagar framöver.

Jag erkänner att jag inte gillar Beck (om ni inte redan förstått det).
Filmerna gör mej bara rädd och deprimerad.
Dom är så läskigt realistiska. Och mörka. Och allvarliga.
Det är illa nog att behöva se den långa trailern varje gång det är reklampaus.
Men.
Det är ju ingen som tvingar mej att titta. Som tur är.
Tycker bara att det är konstigt.
Tiden borde fyllas med nya och härliga filmer istället.
Variation. Det är allt jag önskar.


Ikväll skulle jag helst av allt vilja se Inception.
Men istället nöjer jag mej med att lyssna på vackraste filmmusiken från den.

Time.
av Hans Zimmer.

Jag älskar den. ÄLSKAR!
Får rysningar varje gång.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0