Vetenskapsteorin och jag


Nyss var jag tvungen att tända neonlampan i mitt lilla kök för att hålla mej vaken.
Den sprider ett hemskt iskallt ljus här inne.
Men när man tentapluggar funkar det inte med mysbelysning. Tyvärr.
Helst av allt skulle jag vilja sitta framför en brasa hemma hos familjen och bara vara.
Istället måste jag läsa (och lära mej!) världens tråkigaste bok. Vetenskapsteori.
Om jag inte hade tenta på fredag skulle jag slänga boken i diskhon och tända på.
Det skulle bli en fin liten brasa av den! ;)

Nej. Jag är inte bitter...

Tror faktiskt att jag ska lägga ner pluggandet för idag.
Jag har ju inte gjort något annat.
Och nu börjar det bli sent.
Och jag känner mej faktiskt lite ensam.
Kanske för att jag har umgåtts med vetenskapsteoriboken hela dagen.
(Vi har ingen bra relation.)

Så. Dags att släcka alla lampor och sova en stund.
Sen vakna upp pigg och glad för en ny dag
med plugg, plugg och plugg.
Och kanske en och annan solstråle...





Sweet Dreams!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0