Harry Potter


Kommer inte ihåg när jag hade en sån här slö dag innan.
Efter tre Harry Potter-filmer på raken är man rätt så avslappnad.
Och förvirrad. I vilken film hände egentligen vad?! ;)
Filmmaraton brukar dessutom leda till en viss stelhet i nacken. Aj.

Men åh vad skönt att bara göra ingenting ibland.
Bara dra för gardinerna och proppa i sej godis och leva sej in i en annan värld.
Det tycker jag om!

Och nu är det natt igen.
En och en halv vecka innan återflytten till Stockholm.
Det är blandade känslor inför det.
Ska bli kul att börja den nya kursen. Filmvetenskap. (Passande!)
Och jag tror nog det kommer hända en massa kul under hösten.
Samtidigt kommer jag sakna Kalmar. Familjen och alla vännerna.
Att kunna cykla överallt. Vara spontan och leva "småstadsliv".
Sakta ner tempot lite.

Det är en lyx att ha det bästa av två världar.

Men som sagt. Det är några dagar kvar.
Och nu är klockan mycket. Sovdags kanske?
Svårt att känna trötthet när man har vilat hela dagen.
Tror nog att jag kommer somna till slut. Och då kommer jag säkerligen rabbla trollformler i sömnen och drömma om flygande kvastar och magi. Det kan bli spännande. ;)

Godnatt!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0