Det regnar igen

Jag lyssnar på Marie Fredriksson.
"Det regnar igen".
Och precis när jag hörde de första tonerna
tittade jag ut genom fönstret...
Och det ösregnade!

Jag har inte lyssnat på den låten på väldigt, väldigt länge.
Och när jag väl gör det, så regnar det.
Det regnar igen.

/ Jag står här i kylan igen / En massa taxibilar snurrar runt / utom min / Dom far lika fort som löven drar förbi / och jag står här och väntar / Undrar om det är jag eller vi /

Jag har lyssnat på den här skivan så många gånger.
Den är magisk.
Jag kan lyssna på den hur många gånger som helst.
Och gärna en dag som den här...
När regnet smattrar utanför.
Igen.



/ Åker sakta hemåt / det reg
nar igen / En massa människor snurrar runt / Men det är ingen jag känner igen / Dom far lika fort ut och in i mitt liv / och jag önskar jag visste ett svar / Varför vi båda blev lämnade ensamma kvar /



Kommentarer
Postat av: Bella

Marie Fredriksson är bra. :) Var ett tag sen jag lysnade på henne nu, men förr blev det mycket. ^^



Hoppas det blir bättre väder när du ska till skolan/jobbet/annat. ;)

2009-03-23 @ 07:59:43
URL: http://eclece.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0