Saknad & Längtan

Att sakna någon och att längta efter någon är inte samma sak.
Om man längtar efter någon är det för att man vet att personen finns där. Bara inte just här, just nu.
Om man saknar någon är det oftast för att personen inte finns där... och kanske aldrig kommer göra det heller.

Saknad är sorgligt.
Längtan är hoppfullt.

Men saknad kan vara bra också. Ibland behöver man sakna för att förstå hur mycket man tycker om någon.
Ibland kan saknad faktiskt övergå i längtan, och tvärtom.
Dom går liksom hand i hand.

Just nu saknar jag någon. Och längtar efter någon.
Jag saknar nog några stycken när jag tänker efter. Och längtar efter många, många.


"Jag längtar inte längre efter att ha dej här, men jag saknar dej
Som om min själ har gått ifrån mej för att vara hos dej
så saknar jag dej..."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0