Big girls don't cry

Det finns människor som påstår att dom inte kan gråta.
Jag är inte en av dom!
Tvärtom så svämmar jag över ibland!
Drowning in an ocean of emotion...

Jag har väldigt lätt för att bli rörd. Om jag ser ett drama så gråter jag. Om jag ser en romantisk komedi så gråter jag. Happy endings, tragic endings... spelar ingen roll. Jag lipar som en sill!
Det är ju iochförsig skillnad på lyckotårar och tårar av sorg, men i alla fall.
Jag är även en sån som skrattar alldeles för högt åt i princip alla skämt, inklusive mina egna! Ju sämre desto bättre!
Om nånting skrämmer mej så skriker jag rätt ut. (även i en biosalong)
Och om jag blir förbannad så blir jag Förbannad med stort F!

Kanske är det just därför som jag aldrig kan dölja hur jag mår eller känner mej.
Det står liksom skrivet i pannan på mej.
Hur jag än försöker går det inte... jag blir genomskådad varje gång!
Det märks om jag är sur.
Om jag har nånting överraskande att berätta.
Om jag är ledsen.
Om jag är kär...

Kanske är det inte så dumt alla gånger... Det finns ju så mycket inom oss som bubblar.
Kanske är det lika bra att släppa ut det. Annars ligger det ju bara där under ytan och tär på oss. Sen är det upp till var och en hur man visar sina känslor... Men att aldrig gråta. Aldrig! Går det?!

Big girls don't cry.
Boys don't cry.
Bullshit!

Släpp ut det bara!


(och jag saknar...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0