Naken nerför gatan


Du har nerver
Du vet inte vad du ska göra
I morgon ska allting hända
Du sträcker dej efter klockan
Som ringer för dom tidigt brända
Det är bäst du sätter på dej ditt leende
För du måste gå naken nerför gatan själv

Jag ger dej fem år och en öppen dörr till mitt liv
Du kan komma och gå som du vill
Men säj inte att det du söker är ensamhet.
En dag kan det va det enda du har kvar.

Du vet lyckan
Är för enkel för att vi ska förstå den
Som om sanningen inte var nog
Det borde räcka med att se en fågel
Leva sitt liv i en skog
Det finns ett kryss på din karta
Vad annat kan du göra än att ta dej dit?

Jag ger dej fem år och en öppen dörr till mitt liv
Du kan komma och gå som du vill
Men säj inte att det du söker är ensamhet
En dag kan det va det enda du har kvar


När nån annan faller, går det lättare för dej
Om du faller, vinner nån annan
Och förvänta dej ingen barmhärtighet


Håll ett öga
På vad det är du lägger upp på bordet
Du kan förlora allt du äger
Den dag du spelar bort ditt hjärta
Kan det kännas som din största seger
Det sjunger en trast i skogen ikväll.
Han har sitt
Du har ditt


...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0