Snö


"När staden snöat över, och gården blivit vit
Då vet du att jag drömmer, jag drömmer dig hit
När allt snöat över, och gården blivit kall
Då vet du att jag drömmer
För det är snö, det är som moln överallt

Då vet du att jag finns, att jag finns kvar hos dig
Trots att jag alltid springer, är jag där du hör mig
Om du inte hör mig, om du inte gör
Så ska jag sjunga för dig, precis så du hör

Och jag älskar dig, jag älskar dig
Så högt så du hör
"

Snö av Laleh.


Textnörd som jag är blir jag helt förälskad när jag läser ord som dessa.
Så vackert. Och musiken är minst lika vacker.
Finns det något bättre än när ord och melodi passar så perfekt ihop.
Det är då det blir magi.
Det är då man får rysningar längs ryggen.
Och fjärilar i magen.

Musik är så mycket mer för mej än bara noter och toner.
Det är helheten.
Ord. Budskap. Känsla. Röst. Instrument. Harmoni.
Och när det är som bäst.
Då är det kärlek.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0