Ord.


Jag älskar ord.
Fascineras över hur man kan bygga upp meningar som betyder olika saker.
Som skapar känslor.
Som berör.
Hur man kan forma dom i oändlighet. Leka med dom. Experimentera.
Formulera dom på olika sätt beroende på vad man vill förmedla.
Oavsett om det handlar om dikter. Haiku. Eller i en debatt. Eller som propaganda.
Det finns så många olika sätt att uttrycka sej på.

Det är spännande. Och ibland skrämmande.

Att ord kan få en att må bra. Eller dåligt.
Känna sej lycklig. Eller nedstämd.
Ord kan glädja. Eller såra. Eller muntra upp.
Förklara. Förenkla. Förmedla.

Ordets makt.

Men jag älskar ord. Vackra ord.
Kan läsa en dikt och fälla en tår om orden berör mej.
Och texten är minst lika viktig som melodin i en bra låt.
Jag inspireras av att läsa andras ord. Texter. Poesi. Böcker. Krönikor.
Och vill skriva själv. Ibland bara måste jag skriva!
Ibland bara måste jag få ur mej alla ord som finns inuti.

Det är bra. Det har hjälpt mej i alla olika lägen i livet.
Att skriva.
Jag älskar det.




Som William Shakespeare sa:
"Ord, ord, ord."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0