Om sång & skratt


Lyssnar på sockersöta Salem Al Fakir.
Astronaut.
Hans bästa låt enligt mej.

"He loved her so
But she was already gone, long ago
He really wanted her to stay
She couldn't wait to get away
And I was stuck in the middle"


Tycker absolut att han var värd finalplatsen igår.
Hans låt var den enda jag kunde sjunga på idag, vilket är ett gott tecken.
Inga andra låtar satte några spår...

Jag har dessutom gett Salem Al Fakir en high five en gång.
Men det är en helt annan historia. Haha! ;)

Helgen har varit väldigt händelserik. Inte en lugn stund förrän nu. I fredags var det återträff med gamla goa gänget på Southside. Öl och babbel och skratt. Ganska lugn kväll, men jättekul att träffa alla! Igår hjälpte jag Niklas att flytta på förmiddagen för att sen dra iväg till Olle och Uffe på middag och fest. Schlager, bål, snittar och underbara människor i en härlig kombination, vilket resulterade i den ena skrattattacken efter den andra.
Vi var riktigt glada igår minsann. Härligt!

Nä nu har Astronaut spelats alldeles för många gånger...
Dags för Jewel istället.
Behöver lite lugn och soft musik såhär på kvällen.

Känner dessutom en enorm längtan efter att sjunga.
Det liksom bara bubblar en massa toner där inne som vill ut.
Önskar att jag hade ett piano.
Det behöver inte vara stort.
Bara ett litet piano som jag kunde sjunga tillsammans med.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0