Tankens kraft


Jag vet att jag inte kommer kunna somna inatt.
Känner det bara på mej.

Å andra sidan kan det vara just den iställningen som gör att jag faktiskt inte kan somna sen.
Psyket är en stark kraft.
Jag tänker ofta på det. Hur mycket vi egentligen kan påverka hur vi mår.
Enbart med tankens kraft.
Tänk positivt och du får positivt tillbaka.
Tänk negativt och du får negativt tillbaka.
What goes around comes around.
Allt det där...

Men det kan vara svårt ibland.
Att tänka:
Det här klarar jag!
Istället för:
Det här kommer aldrig att gå!

Ska det verkligen vara så svårt att tänka positivt?
Kanske beror det på en självbevarelsedrift. Om man från början ställer in sej på att allt går åt helvete, så blir man inte lika besviken sen. (Jag sa ju att det aldrig skulle gå!). Försvarsmekanism.
Det läggs så enormt mycket energi på att vara negativ. Det är kanske inte så konstigt att saker och ting går käpprätt åt skogen då.

Istället våga vara positiv. Våga lita på att allt löser sej.
Säga ja istället för nej.
Det är större chans att det faktiskt går bra då.

Så jag tar tillbaka min inledande mening.
Jag VET att jag kommer kunna somna inatt.
Och drömma vackert!



Don't worry - be happy!




Kommentarer
Postat av: Natalie

Tack gumman!det var ett fint inlägg. ligger och kollar på sommarpratarna och försöker somna... så läste jag ditt inlägg. tycker ju inte om att sova själv, men ditt inlägg lugnade mig.



Du är så bra!

dröm vackra drömmar.

många kramar Natalie

2009-12-04 @ 01:11:33
Postat av: Moa

Fint inlägg, du är så poetisk !

Kram Moa

2009-12-04 @ 10:40:33
URL: http://wishuponadream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0