I wanna rock your body


Karin och jag bestämde oss igår för att göra en playlist inför vår stundande onsdagsfest.
Med bara en massa partylåtar.
Definitionen av en partylåt är en låt man kan dansa till. Det behöver inte vara bra låtar, ju töntigare desto bättre nästan. För på ett dansgolv gäller inte ens ordinarie musiksmak.
Där ska man bara ha kul. Fånigt kul!

Partymusik kan få en att bli galet nostalgisk.
Karin var måttligt road när jag nosade upp gamla låtar med 50 Cent och Justin Timberlake på spotify.
Till dom har man gjort många glassiga entréer på Rice&Wine under gymnasietiden... Haha! ;)
Vi skrattade gott åt minnena som kom upp.
Bara det faktum att vi gick till Rice&Wine. Eller Riset som vi kort och gott kallade det.
Man finner inga ord.
Av någon konstig anledning var det bara 50 Cent och Justin Timberlake som spelades där. Iallafall upplevde vi det så.
Vem kan glömma In Da Club och Rock your body.
In my heart... Not!

Men.
Det finns faktiskt härliga partylåtar också!
Jag lyssnar ju gärna på hårdrock när jag är på fest.
Men det är tyvärr inte så dansvänligt.
Istället skakar vi loss till exempelvis Bunny med Zeigeist, Kids med MGMT och allt med Michael Jackson! Kanske slänger vi in lite Robyn, Kleerup och Melody Club också.

På listan samsas nu en salig blandning av musik.
Karin provdansade en del av låtarna också.. Allt är som det brukar. ;)

Nu måste jag vänligt men bestämt poängtera att denna musik inte spelas hemma i seriösa sammanhang. (Förutom MJ). Nej, playlisten med alla gamla "godingar" tas enbart fram då alkoholhaltiga drycker ska förtäras och man vill dansa. Aldrig annars!

Punkt! ;)







Kommentarer
Postat av: Lisa

jag saknar er!! vill med festa med er. jag kommer hem den 18/12. Måste ses då. punkt! puss

2009-12-01 @ 18:24:29
Postat av: Annalisa

Hahahaha Annie!

Säkert! Du sitter där och smyglyssnar på S club 7 och småsjunger till Five så fort andan faller på:)

2009-12-03 @ 00:48:59
URL: http://anzaograsgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0