Uppsats.

Jag är insnöad.
Den här veckan är det bara uppsatsen som gäller.
Skriva, skriva, skriva, skriva!
För nu ska den bli klar, en gång för alla!
Och sen ska den lämnas in. Och den ska bli godkänd. Så är det bara!

Försöker intala mej själv att jag är peppad och motiverad.
Lika bra det.
Innerst inne är jag varken peppad eller motiverad.
Men låtsas kan man ju alltid.

Tycker mest att den här uppsatsen ligger som en tung sten på mina axlar.
Fast det hör väl till. Så är det att skriva uppsats.
Man har panik och ångest och panikångest.
Sen tycker man att man har koll, och pustar ut en stund, bara för att sen inse att man inte alls hade koll och får panik igen.
Jag bara hoppas att det jag plitar ner blir bra.
Nu är jag ju ändå inne på slutspurten. Bara att orka sista biten.
Och ja, jag har panik. Och nej, jag har inte koll alls.
Men det löser sej säkert.
Nu är jag insnöad.
Om en vecka går jag ut igen. Flera hundra kilo lättare. (Förhoppningsvis)



Vill hellre vara ute i solen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0