Silly really

Första advent närmar sej med stormsteg! Och sen är det nedräkning fram till jul...
En mysig tid.
Jag har redan köpt en del julklappar! Helt otroligt vad jag är ute i god tid för en gångs skull!
(Är det vuxenpoäng på att handla julklappar tidigare än dagen innan julafton?!)

Julstämningen börjar verkligen komma nu.
Jag drack säsongens första glögg i söndags.
Jag har handlat hem apelsiner och clementiner och hyacinter i mängder.
(Älskar, älskar, älskar hyacinter!)
I Gamla stans tunnelbanestation luktar det inte nybakade kanelbullar längre, utan lussekatter!
Hela stan börjar fyllas med julgranar, julpynt, julbelysning, julmarknader, jultomtar, bjällerklang och brända mandlar.
För att inte tala om alla som samlar vuxenpoäng genom att redan nu vara ute och handla julklappar. Det klafsiga snöslasket till trots.
I love it!

Och nu, mitt i allt julkrimskrams, har jag Per Gessles nya singel Silly really på hjärnan.
Det räcker med att man hör den låten en gång, sen sitter den fast!
It's... silly really.


Kommentarer
Postat av: queenpeach

åh vad jag blir avundsjuk! här i bangkok känns det inte som jul alls.

2008-11-28 @ 10:54:16
URL: http://queenpeach.blogg.se/
Postat av: Karin

hehe så lite så:) man ska ju lära sig nåt nytt varje dag:))

2008-11-28 @ 10:59:54
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0