Drömresor


Åhh jag vill resa, resa, RESA.

För snart ett år sen åkte jag på en riktig drömresa.
Som tyvärr slutade mycket tidigare än planerat.
Ibland har man inget val. Hälsan ska alltid gå i första hand.

Men.
Jag är fortfarande ledsen och besviken över det.
Ville så mycket mer.
Det va ju min dröm. Och är fortfarande.
När man har laddat över något så länge är det väldigt jobbigt att låta det rinna ut i sanden...
Jag tror dock att det finns en mening med allt som sker.
Och jag fick mersmak av resandet den tid jag var iväg.
Drömmen finns kvar. Och det är aldrig för sent att sticka iväg igen.

Just nu har jag två drömresor.

* Nya Zeeland. Har alltid varit mitt drömresmål. Så länge jag kan minnas har jag velat åka dit. Det verkar vara ett fantastiskt land. Så vackert. Och så mycket äventyr att göra. Åhh! Dit ska jag nån gång, det bara är så!

* Bila genom USA. Som mamma gjorde på 70-talet. Det skulle vara så häftigt. Bara hyra en bil. Göra upp en rutt. Från öst till väst. Och kanske tillbaka igen. Se så mycket som möjligt. Städer. L.A. New York. Las Vegas. Och så landskapet såklart. Stränderna. Jag vill se allt! Men först måste jag ta körkort. Eller hitta nån medresenär som har... ;)

Nu sitter jag här och drömmer mej bort.
Men känner ingen stress.
När tillfället kommer så tar jag det.
Precis som förra gången. :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0