Outsinlig källa av ord


Min dag började på Ekelunds.
Fika med Suss. Eller snarare frukost med Suss.
Hon har en ängels tålamod med mej när jag bara babblar och babblar.
Och det slutar alltid med att vi bara skrattar och skrattar!

Sen blev det några timmars jobb.
Frukt, frukt, frukt. Och potatis såklart.
Fick utlopp för lite mer babbel och var jättesocial mot alla kunder.
Dock inga personliga reflektioner. Bara allmänt prat. Haha. Jag är bra på det! ;)

Efter jobbet tog jag på mej min mössa och en extra tröja.
Sen blev det långpromenad med Karin.
Ännu mer babbel, babbel, babbel.
Det tar liksom aldrig slut.. ;)

Tänker på det ibland. Det är ju nästan konstigt att man alltid har saker att prata om med sina vänner. Som en outsinlig källa av ord. Att man aldrig bara får en black out. Att man aldrig behöver stå ut med pinsam tystnad. Nej, alltid finns det nåt på lager som behöver reflekteras, analyseras eller bara få komma ut. Det är ju inte alltid djupa, intellektuella samtal direkt...

Nu är jag hemma.
Och jag är tyst! (Wow!)
Det kan bero på att jag lyssnar på musik. Och att jag skriver.
Ibland är det skönt att vara tyst också.
Men oftast inte... ;)


Är så glad att mina vänner finns. Är så glad att dom lyssnar och att jag får lyssna...

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0