Esters café

...eller Esters the och kaffehandel som det heter ligger på Folkungagatan 95, och är helt klart ett av mina absoluta favoritcaféer här i Stockholm.
Så fort man kommer innanför dörren känner man doften av te och kaffe.
Hembakat bröd. Godaste vaniljbullarna!
Gammaldags miljö. Lugn och ro. Mysigt.
En liten oas mitt i stan!
Jag återkommer dit väldigt ofta.
Och idag när den första snön hade kommit och det var lite julig känsla i luften drog jag med mej min vän Niklas dit. Så skönt att sitta inne i värmen med en stor kopp grönt te och bara umgås!

Varje gång jag går till Esters blir jag kvar i flera timmar.
Jag trivs där. Känner mej lugn där inne.
Och så älskar jag att fika!
Älskar när man får välja mellan massa olika tesorter. För det finns verkligen hur många som helst! Och när allt är sådär gott hembakat! Det är man verkligen inte bortskämd med här i Stockholm.

Så gå till Esters och fika! Jag rekommenderar verkligen det stället - helt underbart!

Öppettider: måndag stängt, tisdag-fredag 10-18, lördag 11-17, söndag 12-16.
På fredagar och lördagar severar dom även afternoon tea med scones, marmelad och ost!


Kommentarer
Postat av: Karin

hum vet inte om jag tänkt på det så mycket haha kanske varit så ivrig på klapparna och Kalle anka.. men arne är ju en klassiker:)

2008-11-22 @ 17:31:50
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Karin

gud så mysigt det ser ut på det där fiket förresten:)

2008-11-23 @ 11:10:41
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Cecilia

Älskar soffan.

2008-11-30 @ 13:35:41
URL: http://heartsick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0