Kaffekoppen

I Gamla Stan finns många caféer, men ett av de allra mysigaste är helt klart Kaffekoppen.
Tvillingcaféet Chokladkoppen ligger precis brevid och är minst lika trevligt.
Däremot är jag väldigt förtjust i Kaffekoppens inredning.
Gammaldags, massa levande ljus, gamla träbord och pinnstolar, valv i taket.
Det är som att vrida tiden tillbaka! Och mycket charmigt!
Ett perfekt café i höst -och vintertider när man bara vill kura inomhus och äta goda grejer!

Om man går till Kaffekoppen måste man bara beställa in varm choklad med vispgrädde! (Komiskt nog har jag aldrig varit i närheten att beställa en kopp kaffe där inne)
Den varma chokladen är stans bästa! Jag lovar! Man får en hel skål full med hemgjord varm choklad... äkta choklad gjord på kakao och socker! Och till det en massa vispad grädde.
Sen kan man sitta där inne i värmen hur länge som helst och bara ha det mysigt!

Jag kan också rekommendera deras mackor!
Kalkon med sötstark senap är en favorit, men också skagenröran.
Riktigt goda är dom!
Kladdkakan är också helt underbar. Mums!

Kaffekoppen och tvillingen Chokladkoppen ligger på Stortorget i Gamla Stan.
Dom har öppet alla dagar 9-22.

Gå dit och mys!





Kommentarer
Postat av: Bitterfitta

jag håller med dig, tycker att det är jättefint med rumpa, har fått jobba länge på att tycka det eftersom jag haft min sjukdom, tycker alltid att det är fint på andra men inte mig själv...allt bra idag?

2008-12-03 @ 10:37:19
URL: http://storstadsbulimiker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0