Tio år med The Ark.


Jag kommer så väl ihåg när jag hörde The Ark första gången.
Det var drygt tio år sen. Sweet sixteen.
Jag var hemma hos min dåvarande pojkvän.
Vi kollade på Voxpop.
Och plötsligt kom en helt ny musikvideo från ett nyupptäckt svenskt band.
Låten hette It Takes A Fool To Remain Sane.
Ola Salo hade knallrött hår. Och skinnjacka.
Det var det bästa jag hört på länge.
Jag ville bara höra den om och om och om igen.

Och trots att det gått massa år.
Så tycker jag den är minst lika bra nu som jag tyckte då.
Och texten. Den är så klockren!

"Do, do, do! What you wanna do
Don't think twice, do what you have to do
Do, do, do, do! Let your heart decide
what you have to do, that's all there is to find
Cause it takes a fool to remain sane"




Sen följde massor med hits. Och minnen:


Echo Chamber - Gymnasiedisco på Sandra.

Let Your Body Decide
- Föräldrarfritt på Strömgatan.

Calleth You, Cometh I -
Tonårskärlek.

Father Of A Son
- Allsång i halleluja-refrängen på olika dansgolv.

One Of Us Is Gonna Die Young
- Första året som utflugen och arbetande.

Clamour for Glamour
- Live på Palace Springbreak -05. Fantastiskt!


Nu har bandet splittrats.
Men dom gör det med värdighet. Och med fanorna hissade.
Den senaste singeln Breaking Up With God är en av deras bästa låtar.
Jag älskar den!
Fick nästan samma känsla när jag hörde den som när jag hörde dom första gången.
En sista turné nalkas.
Kanske borde gå...






Kommentarer
Postat av: Helmi

Åh jag älskar också the ark!

Calleth you cometh i ger mig rysningar varje gång jag hör den.

2011-03-02 @ 21:46:14
URL: http://helmiftw.blogspot.com
Postat av: Annie

Va roligt! :)

Jaa jag vet, den är så himla bra! Never gets old! :)

2011-03-03 @ 00:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0