Fly landet!


Onsdag. Huvudvärk. Sockerabstinens.
Känns som helgen var igår.
Med filmkväll och middag och schlageryra.
Nu är det igång igen.
Schlagerjippot.

Jag känner som Ulf Lundell:
- Det är bara att skita i och fly landet.

Ja! Jag skulle verkligen vilja fly landet den här tiden på året.
Till varmare breddgrader.
Samba istället för schlager.
Öl och strandpromenader och palmer.
Ingen mer snö. Inga minusgrader som kryper under skinnet.
Inga mer raggstrumpor och koppar med te att värma händerna på.
Jag behöver D-vitamin.
Varma solstrålar mot naken hud. Ja tack!

Nästa vecka ska jag iallafall fly stan.
45 mil söderut kanske det är lite, lite mer vår.
Schlageryran kommer jag dock inte ifrån.
Fast den kan jag ju välja att bara skita i. Fly landet får bli en senare fråga.

Och när jag väl gör det så vill jag till Barcelona.
Det verkar ljuvligt!
Någon som vill följa med?




Längtar till sommaren...


Kommentarer
Postat av: Emilia

Åh, jag längtar också till sommaren!! Så häääääär mycket :)

Kramkram

2011-02-09 @ 19:23:55
URL: http://eemiliaas.blogspot.com
Postat av: Elina

Låter underbart annie! Jag vill också till barcelona :) Nu kan du läsa min blogg förresten, den är inte klart ännu men påg iaf :)

2011-02-09 @ 19:25:28
URL: http://beautylovin.blogg.se/
Postat av: Anja

Jag ska till Barcelona om ett par veckor:)!

Men du, jag kommer till Stockholm i helgen... Vad sägs om att försöka få till en date?



Kramar från något sydligare breddgrader:)

2011-02-09 @ 19:37:21
Postat av: kristin

Barcelona är verkligen hur underbar stad som helst! Verkligen ett måste om du inte varit där. All arkitektur, all konst och all historia. Gripande:)

2011-02-15 @ 17:53:18
URL: http://flygandetanke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0