Frihet!


Äntligen!
Uppsatsen är klar. Inskickad. Ett minne blott.
Och jag kan inte vara lyckligare!
Sista helgen sov jag knappt något alls.
Från början var min text ett litet monster.
Vi kom inte överens och jag ville bara göra slut!
Men. Jag lyckades tämja den.
Och slutresultatet blev faktiskt bra. Jag är nöjd.
Hoppas verkligen att jag aldrig mer behöver göra en c-uppsats.
Två gånger är en gång för mycket känner jag.

Det tog några dagar innan jag insåg att jag är fri.
Att jag får ligga kvar under täcket hur länge jag vill på morgonen.
Utan måsten.
Inga krav att sätta mej framför datorn med mjukisbyxor och glasögon och en snabb frukost i förbifarten.
Ingen ångest över formuleringar och stycken och formalia och rubriker och analyser och källor.
Så jäkla skönt!

Och nu är det jullov.
Kom till Kalmar igår kväll och det är så härligt att vara hemma.
Nu väntar vi bara på bröderna, sen är familjen komplett.
Sov som en stock inatt och vaknade klockan 8, helt pigg och utvilad.
Förstår inte. Men det är alltid så här hemma. :)

Nu blir det spring på stan och inhandla de sista julklapparna.
Kanske kikar förbi älskade Potatisboden och säger hej också.
Sen: myskväll i goda vänners lag!

:)

Förra året vid den här tiden var Kalmar såhär snöigt vackert!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0