Konsten att koppla av.


Jag behöver stressa ner.
Lugna. Ner. Mej.
Andas.

Jag är så uppe i varv just nu. Så spänd.
Ett varmt bad skulle göra underverk. Eller yoga. Eller varför inte meditation.
Avslappningsövningar.
Och massage.

Men framför allt handlar det om inställning.
Fokusering och självdiciplin.
Det är inte lätt att slappna av till fullo. Särskilt inte när man är så rastlös som jag är.
Det krävs övning och tålamod för att våga släppa allt för en stund och bara andas.
Och det krävs enorm koncentration för att stänga av alla tankar som snurrar. I alla fall till en början. Det kanske är något man kan lära sej. Att slappna av från insidan och ut.

Det är inte bara fysisk avslappning som behövs.
Även psyket måste få vila ibland. Och koppla bort allt runt omkring.
Alla sinnen. Alla intryck.
Det är dock lättare sagt än gjort.
Men inte omöjligt. För ingenting är omöjligt.
Och ibland måste man utmana sej själv.

Jag skulle verkligen behöva lära mej konsten.
Att inte tänka. Inte stressa. Inte vara rastlös.
Bara vara.
Och andas.
A n d a s .




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0