Efterlyser värme!


Incubus.
Åååhh dom ger mej värme just nu.
Och det behövs värme. För jag fryser i kropp och själ.
Stockholm är en snöstad.
En snöstad med isiga, ovälkomnande gator och en ogenomtränglig gråvit dimma i luften.
Snön tar aldrig slut. Snön bara fortsätter att vräka ner. Och göra mej kall.

I södra Sverige har dom minsann börjat få vår.
Här uppe är det snarare Antarktis. Orättvist.

Så.
Incubus i högtalarna. Lite värme i hjärtat.
Favoritlåten just nu: Love Hurts.

"Love hurts
But sometimes it's a good hurt
And it feels like I'm alive
Love sings
when it transcends the bad things
Have a heart and try me
'cause without love I won't survive..."

Älskar texten. Och melodin. Och hans röst.
Så detta är dagens låttips för stelfrusna sinnen.

Som bonus så läste jag igår att bästa bästa Ulf Lundell kommer till Slottsruinen i sommar.
Då ska jag vara där!
Sjunga med. Smekas av ljumma sommarvindar. Dricka öl ur plastglas.
Och då ska det vara varmt. Sommar. Sommarkvällarna som är dom bästa.
Precis innan solen har gått ner och man får de sista varmgula solstrålarna i ögonen.
Och Hon gör mej galen spelas. Och alla sjunger med.
Då är sommaren som bäst.

Bara tanken på det gör mej alldeles varm.
Och Lycklig Lycklig.
Sommar - kom hit. Fort!







Kommentarer
Postat av: Emilia

Jag vill också ha värme, nu nu nu! Här skiner i alla fall solen om dagarna, det gillar jag. Den värmer i alla fall lite grann.



Hoppas allt är bra med dig!

Kram Emilia

2010-03-04 @ 21:39:07
URL: http://eemiliaas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0