Stockholm, here I come!


Nu är jag tillbaka i storstan.
Anlände igår eftermiddag och har i princip bara städat och fixat fram tills nu.
Med en liten paus för fika med underbara Sara.
Jag har saknat henne!
Nu är vi äntligen grannar igen. Bara att ta hissen upp. Härligt!

Lägenheten kändes främmande när jag kom hit.
Inte samma doft.
Och rörig. Ostädad. Ommöblerad.
Nu har jag storstädat, packat upp allt, handlat mat. Möblerat tillbaka som det va innan.
Nu känns den Annie igen. Min lilla lägenhet.

Och på måndag börjar nya plugget.
Jag är peppad!
Ska bli roligt att plugga igen! Jag tror det kommer bli bra, känner det på mej.

Nu är ögonlocken tunga som bly.
Inatt sov jag tio timmar, men det kändes som en minut.
Blunda. Vakna.
Var är jag?!
Trots detta är jag helt slut.
Måste krypa ner under täcket. Andas. Slappna av. Ta det lugnt. Somna.

Ska bli skönt!

Godnatt. Sov gott. Dröm sött!



Vintern var vacker i Kalmar...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0