Nytt kapitel. Ny frisyr.


Fem dagar kvar i Kalmar.
På fredag åker jag till Stockholm igen.

Och den här veckan ska jag försöka pussla ihop allt.
Träffa alla jag vill hinna träffa.
Umgås med familjen.
Rensa ut garderoben. Packa.
Jobba lite. Kanske vara barnvakt...

Känns jobbigt att lämna alla här nere nu.
Kommer sakna dom så mycket.
Det är ju inte farväl för alltid. Men ändå.

Och nu ska jag börja ett nytt kapitel.
Dags för förändring. I både stort och smått.
Igår klippte jag mej.
En annan frisyr än vad jag brukar ha.
Förändrig i det lilla. Men ändå så behövligt!
Och roligt med ny frisyr.

Nu är det mycket jag vill göra. Många drömmar att försöka förverkliga. Eller bara fortsätta drömma om. Många jag vill träffa. Teatrar jag vill gå på. Nya bekantskaper i en ny klass. En annan utbildning. Kanske en resa nån gång under terminen. Kanske lite ny inredning i minilägenheten. Gå ut och dansa salsa på La Habana. Börja träna. Kanske nån kampsport som jag tänkt på så länge. Eller yoga...

Det är kul att ha en massa planer.
Får se hur mycket jag hinner och kan förverkliga.
Livet står ju aldrig stilla.
Helt plötsligt har tiden gått och det är sommar igen.

Ska försöka jobba på att leva i nuet.
Inte lätt för en planeringsmänniska som jag.
Nu ska jag i alla fall ringa en kär vän.
Hoppas på svar så vi kan prata lite! :)









Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag längtar efter dig här uppe :) Kom precis hem från LA. Kalla Sverige!!! Men Stockholm lär bli mycket varmare när DU kommer upp:) Jag har varit på La Habana förut..bodde ju vid Odenplan :) Det är nice! Hör av dig när du kommer upp så vi kan ses. Håret blev jättebra ju! Puss

2010-01-14 @ 11:50:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0