Väck björnen som sover!


Jag har djup pluggångest!
Inte för att jag inte trivs på utbildningen - för det gör jag verkligen!
Utan för att jag snart har tenta. Och jag känner mej helt oförberedd på den.

Okej, nu ska jag inte stressa upp mej själv totalt.
Det är fortfarande knappa två veckor kvar.
Men ändå!
Det är så mycket som ska läsas! Och så mycket man måste kunna och förstå.

Vädret hjälper mej inte just nu.
Jag hamnar alltid i koma under februari.
Varje år samma sak.
Som om jag var en liten björn som går i ide under just februari.
Tur att det är årets kortaste månad!

Hela mitt väsen blir helt trött bara på tanken av att tentaplugga.
Som om kroppen och huvudknoppen har en off-knapp som aktiveras så fort jag måste ta upp böckerna.

On-knappen går igång på annat.
Fika. Telefonsamtal med goda vänner. Mysiga tv-kvällar med film efter film.
Godis. Socker, socker, socker. Bubbelbad.
En massage? Ja tack!
Då är jag hur pigg och glad som helst!

Jag tror att någon måste slå mej hårt för att väcka mej ur februarikoman.
Eller ta med mej till det där ljusterapi-caféet vid Hornstull. Det ska tydligen göra underverk för vintertrötta sinnen!
Eller också behöver jag bara komma över tröskeln och sätta igång.
Självdiciplin kallas det.

Ska börja med det imorgon...



Saker som gör mej glad :)



Kommentarer
Postat av: The Shadow !

Bit ihop nu , Våren står runt hörnet och väntar :)

2010-02-15 @ 23:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0