Flyttstök!


Här sitter jag i flyttstöket.
Bland kartonger och möbler. Huller om buller.
Igår "försvann" köksbordet. Och vi som inte flyttar härifrån på riktigt förrän på torsdag.
Så nu blir det stående middagar. Eller sittandes på golvet. Kuddar finns det iallafall gott om.

Men jag är van vid flytt.
Räknade ut någon gång att jag har flyttat tretton gånger under mitt 25-åriga liv.
Ganska bra jobbat! Lite galet nästan...
Som tur är har det inte varit nya städer varje gång. Bara fyra olika.
Örebro. Borgholm. Kalmar. Stockholm.
Det känns lagom.

Jag gillar faktiskt att flytta. Flyttfågel som jag är...
Tycker om att upptäcka nya platser. Inreda nya rum. Känna in atmosfären där man ska bo. Se nya saker utanför fönstret. Få lite omväxling. Det är härligt!
Jag är nog väldigt fri när det gäller vart jag ska bo.
Vet inte vart jag kommer hamna när jag har studerat färdigt.
Det får man se. Det beror på så mycket. Men jag är öppen för förslag.
Skönt att inte planera allt.

Nu först är det mamma och pappas flytt som gäller.
Från det lilla gula huset till den vackra lägenheten i det gråa huset.
Jag tror det kommer bli bra där borta. Dom kommer nog trivas.
Men först ska dom bara förflytta sej dit. Och alla saker. Möbler. Kartonger.
Phu!
Ska bli skönt när det är gjort.

Nu är det dags att sova.
Sängarna står kvar som tur är.



Godnatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0