iPhone.


För ett tag sen var det så nära att jag köpte en iPhone.
Men jag väntade. Som tur var!
Och nu har jag kommit fram till ett beslut.

Jag vill inte ha en iPhone just nu.

Ja, jag behöver en ny mobil.
Den jag har börjar bli gammal och skruttig. Den är väl använd kan jag säga.
Och det lockar ju att ha det senaste, trendigaste, coolaste.
Det som är bäst!

Men.
Vid närmare eftertanke.
Jag har klarat mej utan en iPhone hittills. Alldeles utmärkt.
Och jag hör folk säga:
"Jamen vänta bara tills du har provat den, då vill du inte ha något annat!"
Nähä.
Eftertanke igen.
Är det en bra sak?! Att inte vilja ha något annat.
Överallt ser jag folk som sitter och stirrar ner i sina iPhones. Blinda för sin omgivning och livet som pågår runtomkring.
Det är upp till var och en såklart.
Men vill jag ge min mobil så mycket tid?

Så.
Vilka funktioner vill jag att en mobil ska ha?
Ringa. Det viktigaste!
Sms. Det näst viktigaste.
Mms. Det använder jag också ibland.
Internet. Nej, jag känner ingen längtan efter att ständigt ha en minidator med mej. Datorn tar upp tillräckligt med tid för mej ändå. Surfa på stan, på promenad, på café?! Nej tack!
Spel. Jag är inte speltypen. När jag var liten var jag beroende av tetris ett tag. That's it!
Kamera. Bra att ha på mobilen för att kunna skicka mms. Men annars tar jag hellre kort med min lilla kamera eller min fina systemkamera.
Appar. Har jag klarat mej hittills utan dom, behövs dom inte nu heller.
Musik. Min iPod har inte dött än. Jag gillar den!

Mina krav för en ny mobil är alltså:
Att kunna ringa. Skicka sms. Och mms ibland.
Tror jag ska hitta mej en liten goding som klarar precis just det!
Och som dessutom inte kommer ruinera mej. (Både på tid och pengar).





Underbar solnedgång över Söder idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0