På villovägar


Arlanda flygplats.
Här börjar allt precis vakna.
Själv har jag varit vaken länge. Rest länge.
Kuala Lumpur - Bangkok - Stockholm.
Senare idag är destinationen Kalmar.
Men det är långt kvar tills planet lyfter... Lång väntan.

Jag är på villovägar.

Sakert och ting blir inte alltid som man tänkt sej.
Man kan inte planera allt.
Kan inte förutspå allt.
Vissa saker är omöjliga att styra över.
Som en envis hosta/febersjukdom till exempel.
Hosta fem veckor nu.
Feber en vecka.

Låg på en strand utanför Malaysias östkust. Under ett parasoll.
I skuggan. I paradiset.
Utslagen och dödstrött. Trots enbart slappt strandliv.
Insåg då att paradiset får vänta.
I första hand går hälsan.

På villovägar.
I Malaysia.
... Det blev en hemfärd istället för nästa paradisö.

Klart jag är besviken. På ett sätt.
Men jag har valt att inte se det så.
Har valt att inte fokusera på det som blev fel utan på det som blev bra.
Alla underbara minnen jag har med mej i bagaget hem.
Känns som jag varit borta väldigt länge...
Vi hann ju med så mycket!

Bangkok. Thailand. Koh Chang. Elefanter. Palmer. Stränder. Mat. Malaysia. Perhentian Islands. Kuala Lumpur. Bungalows. Lyxhotell. Människor. Möten. Upplevelser. Insikter...

Villoväg kanske blir rätt väg till slut.
... Ja!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0