Sjunga bort förkylningen


Jag är rastlös.
Samtidigt orkeslös.
Ingen bra kombination.

Det känns som att jag sover väldigt mycket just nu.
Förmodligen för att jag behöver sova...
Sova mej frisk.

Samtidigt är det bara fysisk trötthet.
Psykiskt är jag helt klarvaken.
Och pigg, pigg, pigg! Full med ork och idéer och vilja!
Det är frustrerande.
Jag vill bara bli helt frisk nu, så  jag kan genomföra allt jag vill.

Jag satte mej faktiskt en stund vid pianot idag.
Sjöng lite. (Läs kraxade lite).
Det var skönt att få ur sej lite sång. Härliga, härliga känsla.
Okej, det kanske inte lät jättevackert, men det var roligt.
Längesen jag sjöng nu...
Det blev U2. One.
Och Johnny Cash. Hurt.
Och Coldplay. The Scientist.

Come up to meet you. Tell you I'm sorry. You don't know how lovely you are.



Dags att lyssna till kroppens signaler.
Trötthet.
Vilket betyder sova.

Godnatt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0