I'm an angel...

... bored like hell.

And you're a devil meaning well
You steal my lines and you strike me down
Come raise your flag upon me
And if you want me, I'm your country
If you win me I'm forever.



Ibland förstår man ingenting. Just nu sitter jag här som ett frågetecken.
Lyssnar på Cardigans. Tänker. Försöker analysera fram ett spekulativt svar på alla frågor.
Det är dumt.
Man ska inte spekulera.
Oftast blir det bara fel...

Men jag är glad.
Glad, glad, galet glad!
Så jag ler ändå. Inget kan få mej att sluta le just nu.

Tycker om min lilla värld.
Folk klagar på mörkret. Men det gör inte jag.
Jag gillar mörker. Inte i ordets symboliska mening såklart. Men i dess faktiska mening. Mörkret utanför.
När det är mörkt får man tända ljus. Krypa ner under filtar i soffan. Läsa en spännande bok. Dricka grönt te. Mysa!

Nu är det mörkt ute. Helgen har gått fort. Lillebror Olle har varit hemma från storstan. Ollebror! Har saknat honom, vi ses ju så sällan nu för tiden. Så dessa dagar med hela familjen har varit härliga. Tiden gick alldeles för fort som vanligt... Men nu är det bara tre veckor kvar till jul. Då ses vi igen.

Och nu.
Söndagskväll med Cardigans.
Längesen jag lyssnade på dom.
Finns låtar som är så himla underbara! Och så finns det dom jag gillar sämre...
Men just den här. You're the storm. Den är grym!



Olle & Jag



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0