En typisk söndag

En typisk söndag.

Vaknade mitt på dagen. Åh nej. Halva dagen spenderad i drömmarnas värld.
(Visste ni att man sover en tredjedel av sitt liv?!)
Visste knappt vad som var dröm och vad som var verklighet när jag vaknade.
Hela dagen har varit sån.
Hmm... hände det där på riktigt, eller drömde jag det?!
Typiskt söndagar.

Gick upp. Trött.
Varför ställde jag inte klockan?
Eller det kanske jag gjorde...?


Mjukisbyxor på. Frukost. Läsa tidningen på internet. Vakna!

Piggnar till.
Måste fixa tvätten. Måste komma ut. Få luft.
Slänger i tvätten. Går en härligt lång promenad med Mark Knopfler i lurarna!
Mark Knopfler är det bästa promenadsällskapet.
Det är sådär skönt kallt ute. Det svider i kinderna.

Hemma igen. Fixar tvätten. Lagar mat.
Mamsen ringer. Söta, söta mamma!
Sen är det Mia & Klara på tv. Så sjukt, galet roligt! I love!
Skrattar mej igenom hela avsnittet.
Och sen film. The patriot. Så superamerikanskt sorglig.
Lipsillen Annie bölar genom halva filmen.
Det är nästan lite pinsamt att erkänna det... Men jag är ju så känslig.

Typisk söndag.
Lovely, lovely söndag!


Kommentarer
Postat av: Emilia

Hej Annie!

Vilken mysig blogg du har o så fina bilder!!

Hoppas allt är bra!

Kram Emilia

2009-02-11 @ 11:27:23
URL: http://eemiliaas.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0