Egoism


"Hellre ett liv i en skog med dej där man är gömd, än ett liv bland alla där man är glömd
Hellre en regnig morgon med ditt ljus, än en solig morgon alla utom du
Hundra tårar i min hand från dej än att du skrattar i nån annans famn
Hellre hundra mil bort och jag vet var du är, än att du är nära ändå inte här "


Egoism.
Eva Dahlgren.
Hennes bästa!

Egoism.
Kärlekens egoism.
Hellre att du gråter med mej än att du skrattar med någon annan.
Hellre regn med dej än sol alldeles ensam.
Så känns det. Ibland. När man älskar någon.
Ibland vill man bara ha den personen för sej själv.
Bara gömd med dej än glömd bland andra.
Ja. Så kan det kännas.

"Säg att du smeker min kind
för att du tycker om att jag kan ge av mej själv till den jag tycker om"


Egoism.
Vackra, vackra sång!
Första gången jag hörde den tyckte jag att den var sorglig.
Det tycker jag inte längre.
Den är inte sorglig. Den är bara vacker.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0