Zombie på café

Min vän Oscar och jag skulle fika idag.
Jag kände mej halvdöd efter nattens äventyr (dans o mycket sen hemkomst). Gick mest omkring som en zombie på Söders vackra gator.
Vi bestämde oss för ett café som heter Svart Kaffe.
Oscar berättade att Tomas Di Leva alltid fikar där. Och mycket riktigt: där satt han! I en lila klänning. Och en riktig månblomma till kvinna vid sin sida, även hon i lila kläder.
Det fanns ett bord ledigt!
Så Oscar la dit sin väska för att markera att vi skulle sitta där. Sen ställde vi oss i kön.
Dock hann vi inte ens komma fram förrän vi märkte att bordet hade blivit upptaget, trots revirmarkeringen. Jaha! Bara att tänka om. Gå nån annanstans.
Oscar skickade in mej till det nu upptagna bordet för att hämta väskan. (Fattar inte riktigt varför han gav uppdraget till mej, det hade han väl kunnat göra själv?!)
Så jag gick in i rummet. Ser mej omkring. Di Leva till vänster. Paret som snott vårt bort till höger - en tjej och en kille. Lite konstnärliga sådär. Dom höll om varann. Får syn på Oscars tygpåse, som tjejen konstigt nog håller handen om. Vad konstigt, så gör man väl ändå inte med någon annans väska?!
Går fram mot väskan.
Trött. Lite zombievarning.
Tittar inte ens på tjejen utan sträcker mej bara fram efter väskan.
Hinner nästan ta den från henne.... men hejdar mej snabbt då hon rycker den till sej, tittar på mej med ond blick och säger:
"Den är faktiskt MIN!"

Och helt plötsligt vaknar jag upp ur mitt drömlika tillstånd. Ber om ursäkt så mycket man bara hinner på några få sekunder innan jag sjunker genom jorden och går under! Pinsamt!
Oscar pekade febrilt på stolen brevid.
"Annie!! DÄR är väskan!"
Åhh den såg ju så lik ut!
Nästan likadan!
Nästan...
Fan också!

Di Leva såg oss fly från caféet.
Jag skyller på tröttheten.
Gillade Svart Kaffe... men dit kommer jag inte gå in igen. Inte imorgon iallafall...
Fast jag fnissar lite vid tanken på vilken syn det måste ha varit.
När jag försökte sno åt mej hennes väska, som hon dessutom höll om!
Min utsträckta hand, min sovande blick... zombie!

Det fick bli underbara Louie Louie istället.
Mys med macka och skön musik på hög volym.
Jag börjar vakna nu...


Kommentarer
Postat av: Marielle

Hej!

Jag skulle vilja ställa några frågor till dig, om det är okay? :-) Vilka bloggar läser du helst, och varför? Är du beroende av din och andras bloggar?

Kram /Marielle



2008-11-09 @ 19:00:30
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0