High on the world

Solen har hälsat på Stockholm hela helgen. Så även denna måndag.
Jag ville bara ut, ut, ut!!
Det gör inget att det är isande kallt mot kinderna, bara det är sol!
Gick en lång promenad längs Kungsholmsstrand. Min favoritpromenad. Det är vackert!
Med Mark Knopfler i lurarna...
"I love you like the stars above, I love you til I die..."
Solen i ögonen. Vinden i håret.
Jag sjöng med inombords!
"And I'm just high on the world..."
Och det gick bara inte att sluta le. För allt va så underbart idag! Och jag älskar att bara gå och gå dit benen leder mej för stunden. Jag gick där solen var.
Och träden bugade sej över vattnet.
Och i öronen hördes elgitarrer...
"Sultans of swing"
"Tunnel of love"
"Romeo and Juliet"
Sen när jag svängde av mot Västerbron såg jag ut över vattnet. Mot Riddarholmen som badade i solljus och öder - älskade Söder! Jag bara älskar Stockholm just nu! Vackra, vackra stad!

Jag gick länge idag. Hade kunnat fortsätta flera mil..
Mina ben var starka, nästan sprittande!
Så som det nästan bara känns på våren...

Men solen gör en stark. Och lycklig.
"And it looks so pretty to me, just like it always did..."
Och ibland är det så befriande att bara promenera alldeles ensam.
... Med musiken som enda sällskap.
"And it looks so pretty to me, just like it always did..."Älskar naturen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0