Drömmarnas värld

Det är så härligt med drömmar!
Inatt hamnade jag i en dröm som jag verkligen gillade! Låg förmodligen och log i sömnen.
Och sen vaknade jag.
Glad.
Det roliga är ju att man faktiskt lever ett extra litet liv där i drömmarnas land. Okej, det är ju inte verklighet, men det känns ju som det just då. Och ibland känns det så otroligt verkligt!

Jag kommer nästan alltid ihåg mina drömmar. Ofta in i minsta detalj.
Ibland kan jag till och med bestämma mej för att somna om och drömma vidare. Bara börja igen där drömmen slutade.
Har en vän som aldrig kommer ihåg sina drömmar. Undrar vad det beror på? Att vissa minns och andra inte? Kanske har det att göra med hur djupt man sover. Jag sover inte alls djupt. Minsta lilla grej kan få mej att vakna...

Drömmarna - vårt parallella liv.
Där man kan göra helt galna saker.
Där man kan få sina önskningar uppfyllda.
Varje natt!

Men så finns dom där drömmarna man önskade var sanna. Som känns så verkliga när man drömmer dom.
Så verkliga att man tror att det hänt på riktigt när man vaknar!
Överlycklig! Yes!!
Och sen...
Verkligheten gör sej påmind. Insikt.
Det var bara en dröm.

Verkligheten ser helt annorlunda ut.
Men ibland är inte det en dålig sak. Ibland är det tvärtom - en lättnad att vakna upp!
Det är det som är charmen med drömmar.
Dom liksom lever sitt eget liv. Men utifrån min verklighet, mina tankar och erfarenheter. Där under natten bearbetar man saker som behövs bearbetas. Ganska häftigt egentligen!

Man kanske inte kan styra sina drömmar.
Men inatt vet jag i alla fall vad jag skulle vilja drömma om...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0