Ord som värmer

"Du kan få himlen och månen
Jag plockar ner den till dej
Och marken som du går på
Jag ger den till dej
Och snön som faller sakta
och skaren över jorden
För jag älskar dej
Ja, jag älskar dej
mer än någon borde

Och jag önskar av mitt hjärta
att det var lugn och ro i världen
Att tiderna förändras
mot mänskligare värden
Och det är så mycket jag vill säga dej
innan det blir dag
innan dess december
dragit sitt sista andetag

Men kom och sätt dej här intill mej
Vi hoppar över orden
Du är vacker
ja, du är vacker
Det vackraste på jorden..."



Igår kom solen fram och fick världen att se så vacker ut! Det behövdes. Jag fick ny energi.
Idag gråter himmelen igen. Regn, vind, kyla. Och allt är bara sådär grått, grått, grått.
Så ikväll blir det en kopp varm choklad och ett stort täcke.
Kanske nån bra film! Skönt!
Texten ovan har jag förresten inte skrivit själv, men det är en av mina favoriter.
Ord som värmer
. Det behövs idag, för jag fryser!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0