Jag kommer hem till dej...

... jag är en händig tjej!

Ja det är jag faktiskt! Här behövs ingen karlakarl, oh nej! Jag klarar mej själv!
Det har nog med generna att göra.
Och min uppväxt.
Bank, bank!
Skrap, skrap!
Spackel, spackel!
Måla, måla!

Alla dessa ljud från min uppväxt. Trygga ljud!
Pappa har hamrat och snickrat, mamma har målat och planerat.
Och vi barn, vi har tittat på, hjälpt till och lärt oss!

Jag tycker det är härligt! Ibland känner jag bara en enorm lust att få bygga och fixa och renovera och måla. Skaffa ett hus eller en lägenhet och bara gå loss med penslar och hammare! Haha! Den tiden kommer väl... nån gång.
När jag var mindre satte jag mej på tvären och ville absolut inte bli som mamma och pappa.
Jag ville ha ett toppmodernt hus.
Med toppmoderna möbler.
Allt skulle vara klart från början.
Men nu.
NU kan jag inte förstå att jag tänkte så. Nu tänker jag tvärtom.
Nu inspireras jag av mamma och pappas kreativitet och förmåga att förvandla miljöer till sina egna!
Nu är jag så glad att jag fått det med mej i bagaget från dom.

Jag är en händig tjej.
Tack vare dom!



Kommentarer
Postat av: Katja

kul! :) duktig du är!

2008-11-25 @ 21:26:14
URL: http://candygal.blogg.se/
Postat av: Mamma

Kära Annie, jag tycker du har en jättehäftig blogg på alla sätt! Jätteroligt och intressant att få ta del av! Kram från mamsen

2008-11-27 @ 15:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0