Ett piano

Jag önskar mej ett piano.
Och en större lägenhet att ha pianot i.
Fast strunt i det förresten, man kan nog klämma in ett piano här på mina 20 kvm om man bara vill. Det skulle vara så hjärtligt välkommet! För då skulle jag kunna sitta där och plinka...
och sjunga!
Sjunga, sjunga, sjunga, sjunga!
Att sjunga är lika viktigt för mej som syre.
Att sjunga är... mitt liv. Det är jag.

Jag kan inte spela så bra piano.
Bara enkla ackord... Har lärt mej det för att kunna kompa mej själv.
Det är roligare att sjunga med instrument än a capella.
Man får mer känsla...

Ett piano.
Åååhh!
Tänk om jag hade varit en gitarrtjej istället. Hade ju varit lite smidigare...
Men nu är det inte så. Nu är det ett piano som gäller.
Ett piano och min passion.
Min sång, mitt syre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0