Självdiciplin

Det här med självdiciplin har aldrig varit min starka sida.
Har jag chansen att skjuta på nåt tråkigt så gör jag det...
Totalt puckat!
Men jag lär mej aldrig!

Skoluppgifter är värst. Jag kan inte börja i tid!
Undrar hur ofta jag har tänkt:
"Nu ska jag sätta igång med det här direkt när jag kommer hem!"
För att sedan totalt glömma bort mitt löfte, och väl hemma göra något annat som är roligare.
Surfa runt, kolla facebook, mailen, och msn.
Kolla på tv. Eller en film.
Baka nåt gott. Och laga mat såklart.
Gå ut på stan.
Ringa några vänner.
Träffa vänner. FIKA!
Kanske en till film.
Varför inte en långpromenad.
Och så några telefonsamtal till.

Och sen va den dagen slut.
Pluggandet liksom försvann i mängden. "Jag hinner ändå! Imorgon sätter jag igång!"

Det slutar alltid med att jag sitter där i sista minuten!
Slänger fram böckerna i panik - läsa, läsa, läsaaaa!
Vad var uppgiften nu igen?! Just det!
Skriva, skriva, skrivaaaa!
Fingrarna glöder! Stress! Ångest! "Varför började jag inte lite tidigare?!!"
En minut innan deadline brukar jag skicka in!
Och trots all ångest, all stress och allt svärande så lär jag mej aldrig. Det går bara inte att börja när jag har så himla lång tid på mej.

Fast kanske är det så att jag jobbar bäst när jag har lite press på mej.
Jag behöver kanske lite eld i baken för att det ska bli bra till slut.
För det brukar oftast bli rätt bra ändå. Och då kan jag pusta ut en stund.
Tills det är dags för en ny uppgift att skjuta på...

Och ja... jag erkänner. Just nu borde jag plugga istället för att skriva det här inlägget.
Jag ska börja med det direkt efter det här... Jag lovar!


Kommentarer
Postat av: Bitterfitta

jag har inte testat mattan men min sambo ligger på den på golvet nu och han ehh snarkar! helt otroligt...

2008-12-03 @ 20:52:32
URL: http://storstadsbulimiker.blogg.se/
Postat av: A M A N D A J O S E F I N E

Godmorgon! snygga bilder, dock är dom jobbiga att titta på.. :P



Sv: ååh, ja jag hoppas att vi kommer iväg nu, så härligt att du hålelr tummarna! :D



Ha en jätte bra torsdag :D ( tänk att det redan är fredag imorgon )

2008-12-04 @ 07:03:28
URL: http://amandajosefine.blogg.se/
Postat av: Karin

tror det är så lite angeånde allt, massa skit och sånt i allt, så man ska nog gå mer på smak ändå haha, men klart att man reagerar! sen så är det ju inte nyttigt heller.. men i lagom dos

2008-12-04 @ 12:24:19
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: A M A N D A J O S E F I N E

bilderna påminner mig om att jag borde sätta igång med pluggandet..!



ja tiden går aktiskt skrämmande fort :O :) dock blir det bara plugg för mig hela helgen..



ååh vad bra med en till som är nöjd med duac! helt underbart att det finns sånna hjälpmedel :D

2008-12-04 @ 14:55:53
URL: http://amandajosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0